Belangrijke informatie over EFB/ECM-accu’s en AGM-accu’s

Auto's met start-stopsystemen gebruiken een EFB- of ECM-accu of zijn uitgerust met een AGM-accu. Deze accu’s wijken zo sterk af van meer gangbare accu’s, dat je het niet zou moeten willen ze in te wisselen voor een ander type accu. De kans is groot dat er al een originele Bosch-accu gemonteerd zit. Is dit niet zo, dan kan deze prima door een accu van Bosch worden vervangen.

EFB-accu

Een EFB- of ECM-accu zit doorgaans onder de motorkap gemonteerd. Wilt u deze vervangen, dan is de Bosch EFB-accu het perfecte alternatief. Deze accu hebben wij doorgaans op voorraad.

AGM-accu

Omdat de AGM-accu minder goed tegen warmte kan, gebruiken fabrikanten vaak de bagageruimte om deze in te bouwen. Indien het start-stopsysteem van de wagen functioneert in combinatie met een energie-terugwinningsysteem, dan is de AGM-accu onmisbaar. De accu krijgt er hier een andere, belangrijke taak bij, waardoor hij bewust zelden vol geladen is. Zo blijft ruimte over om de rem-energie op te kunnen slaan. De Bosch AGM-accu is het perfecte alternatief om de originele AGM-accu te vervangen. EFB- of conventionele accu's zijn hier niet voor geschikt.

Het inlezen van accu’s bij moderne auto’s

Steeds vaker moeten bij nieuwe accu’s de gegevens van het energiemanagement ingelezen worden. Wij gebruiken hiervoor het Bosch KTS-570-diagnosestation.